středa 11. července 2012

Levandulový med

Moc Vás všechny zdravím,milé virtuální přítelkyně a nejprve vám chci poděkovat za spoustu krásných přáníček k narozeninám mého blogu.....tolik milých slovíček od Vás mě úplně dostalo a při jejich čtení jsem měla slzy na krajíčku.
Udělaly jste mi všechny ohromnou radost.....a za to velikánské díky ♥♥♥




Protože se letos levandulka na naší zahrádce předvedla v plné kráse....nedalo mi to  a poprvé jsem vyzkoušela levandulový med.
Postup je velmi jednoduchý...
2 hrsti květů zalijeme 1 litrem vody, přidáme 3 pokrájené citrony,kousek celé skořice a dáme na 20 minut jenom mírně vařit.Necháme jeden den louhovat a druhý den po scezení přidáme 1 - 1.5 kg cukru a zahříváme dokud se cukr nerozpustí.Pak už jen horké nalijeme do skleniček a uzavřeme.
Med je opravdu výborný ( zrovna dneska jsem si s ním osladila i bylinkový čaj a byla to lahoda).













z levandulky jsem ještě upletla paličku



a na skleničku s medem jsem uháčkovala klobouček...





...ještě přidávám fotku mého pokusu o svícen z lahve,jeho postup jsem našla na MMB...není to úplně dokonalé,ale já jsem spokojená



užívejte si krásně léto a za 12 dní budu losovat :o)))
Vaše




35 komentářů:

  1. Ahoj Jani,
    ty krásné komentáře si za svůj blog zasloužíš !
    A jsem přesvědčená, že by jich bylo stejně tolik i bez losování ;-)
    Úplně jsi mě navnadila s tím levandulovým medem, o něm jsme ještě neslyšela . jen asi nebudu mít 2 hrstě čerstvé levandule, mám zatím jen jeden větší květináč . Nevíš, může být i sušená z loňska ? ;-)
    A ty paličky se mi moc líbí takto polovičatě, já jí zkoušela letos poprvé celou protkat mašlí a moc mi to nešlo, stále se mi ty kvítka uvnitř pletla ;-)
    A ten svícen v lahvi je moc pěkný, vůbec netuším jak jsi řezala sklo, musím dohledat návod !
    Měj se moc krásně !

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Janinko...med vypadá naprosto skvostně, a protože i já mám levandule spoustu, tak bych ho s tvým dovolením vyzkoušela. určitě je vynikající. Jinak moc chválím překrásné fotečky,pa pa berunko, Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Janka tvoj blog som objavila iba nedávno a je prekrásny chodím sa sem pokochať a načerpat pozitívnej energie Levandulový medík by som tiež raz rada skúsila ale nedarí sa mi doma v byte dopestovať levandulku neviem čo robím zle:(
    Nech sa ti darí v tvorbe tak krásneho blogu aj naďalej a veľa krásnych komentárikov ti prajem Iva

    OdpovědětVymazat
  4. Hmmm, levandulový medík... tak to je slovo do pranice... a ten svícen, ten tedy nemá chybu, to budu muset taky vyzkoušet... pá, L.

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, levadulkový med - tak o něm slyším poprvé. Já levanduli pěstuji teprve druhým rokem - dají se takto v kuchyni zpracovávat všechny druhy? Nebo již při nákupu musím vědět, jaká je to sazenice? Fotečky jsou opět úžasné. Krásné letní dny ... Věra

    OdpovědětVymazat
  6. Teda Jani,moc děkuji za recept na levandulový med,ještě jsem o něm neslyšela a protože mám právě kvetoucí levandulku na zahradě - ráda vyzkouším.Med miluju!
    Mám to tady u tebe moc ráda!Krásný den:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Jano, recept se mi bude hodit až příští rok, kdy si také plánuji do své nové zahrádky vysadit levanduli.
    Ale píšu, protože chci pochválit svícen v láhvi - vypadá fakt dobře :-)
    MartinaK

    OdpovědětVymazat
  8. Janičko receptík na med jsem letos také četla,ale nakonec jsem sušila,příští rok vyzkouším tvůj-přeci jen bude tebou vyzkoušený a tudíž dobrý!Hrozně se mi líbí tvoje kuchyňksé nádobí-to je pohlazení na duši!

    OdpovědětVymazat
  9. Jani recept úžasný a fotky jsou krásné.
    Nevěděla jsem na co první se dívat.:)
    Moc pěkně pohlazení na duši. Pa Jarka

    OdpovědětVymazat
  10. Jů Jani,tak to je pro mě novinka.Ale úžasná!Levandulky mám letos opravdu hodně,tak letím ten krásně zbarvený med vyzkoušet.Bude stát určitě za to.
    Ahoj,Alena.

    OdpovědětVymazat
  11. Paráda, vypadá to nádherně. Děti med milují, já ho moc nemusím.

    OdpovědětVymazat
  12. Jani, tvůj blog bych mohla prohlížet stále dokola. Nikdy se mi neomrzí a opět pěju chválu. Medík taky neznám a koukám, že má nádhernou barvu. Užívej si letní pohodičky. Ahoj. :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Jani, tedy ty fotky jsou nádherné, oku lahodící je kombinaci levandulky a žlutého citronu. Prostě luxus. Moc ráda k tobě chodím :-) Krásné léto.
    Alča

    OdpovědětVymazat
  14. Nádhera--krásně jsem se tu pokochala.Martina :o)

    OdpovědětVymazat
  15. Myslela som, ze med mozu robit iba vcely.. Je to nieco levandulove, iste aj dobre, ale 'med' by som to nenazyvala..
    Petra

    OdpovědětVymazat
  16. Levandulový med jsem ještě nikdy nejedla. Musí být určitě dobrý. Kdysi byl hit "pampeliškový" med. Ale hlavně Ti chci říct - máš naprosto dokonalé fotografie. Mohu si některou z nich dát na plochu?

    OdpovědětVymazat
  17. Janičko, krásně i vizálně jsi nám ukázala svoji přípravu levandulového medu. Jen si trošku představuji i jak voní.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  18. Jani, díky za návštěvu u mě, med vypadá dobře a krásné jsou fotky. A moc se mi líbí tvoje háčkované věcičky...:-)) to neumím...hezký den

    OdpovědětVymazat
  19. jani, nádherný blog!! objavila som ťa až dnes, no myslím, že o to častejšie ťa navštívim:)) mám k tebe prosbu: kde nájdem postup na výrobu skleneného svietnika, ktorý máš i ty na fotke? a s levandulovým medom si ma dostala... maj sa pekne:))

    OdpovědětVymazat
  20. Milá Jani, přeji Ti vše nejlepší, hodně zdravíčka, štěstíčka, zkrátka vše nej,nej, nej k Tvým narozeninám!!!
    Levandulový medík vypadá lákavě, palička se Ti povedla a svícen v lahvi je parádní.

    OdpovědětVymazat
  21. Milá Jani, nádherné fotečky, skvělé nápady. Jste má krevní skupina. SUPER !!! Levandulový med jistotně vyzkouším. Věrka

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj Jani, upoutal mě ten levandulový med, hned jsem ho udělala ze tří dávek, ale bohužel mi nezhoutnul!!! Přestože jsem ho vařila přesně dle receptu. Chuťově je zajímavý, ale teče. Budeme mít místo medu sirup. Zdena

    OdpovědětVymazat
  23. Mám na Vás dotaz. Dá se ten med dělat i z levandule, která je už tak nějak... po sezóně? Nebo do konce třeba ze sušených květů?
    Dělám takové věci poprvé, tak nevím...
    Díky

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...