středa 20. července 2016

FARO MASPALOMAS A DUNY .......


Již před odletem na Gran Canarii jsem se těšila na nádherné, až 30 m vysoké, kopce písku.
Písečné duny jsou úžasným přírodním úkazem a v roce 1987 bylo území 418 hektarů písku prohlášeno za chráněnou přírodní rezervaci.
5 km dlouhý pás dun připomínajících Saharu v sousední Africe, ale není navátým pískem z  této pouště.
Přesypy jsou vytvořeny převážné vápenatými zbytky korálů a mušlí,které rozdrtil příboj a postupně naplavil na mořský břeh.

Na duny jsme se vypravili celkem třikrát.Poprvé to nebyl zrovna dobrý nápad. V době krátce po poledni, kdy se teploty šplhaly k 38 stupňům nešlo po písku chodit ani v žabkách.Horký písek sálal v rozpaloval vše kolem.







Podruhé jsme návštěvu spojili s výletem na Faro Maspalomas - maják, který je nejstarší stavbou Maspalomas.
















.....cesta zpět k hotelu, po nádherné  široké pláži










Potřetí mi chtěl manžel udělat radost a večer před odletem jsme ještě jednou doslova běželi závod se zapadajícím sluncem.



















Příště Vás vezmu do přístavu Puerto de Mogan, kterému se říká " Kanárské Benátky "

JANA

12 komentářů:

  1. Jani, tady všude jsem byla. V jakém jste bydleli hotelu? A těším se, že si díky tobě oživím vzpomínky z P. M. Tam se mi líbilo moc. Tenkrát mě zaujala ta květinová výzdoba mezi domy. Diky za fotoreportáž. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem tady byla poprvé, ale ráda bych se vrátila.....Bydleli jsme v hotelu Beverly park.
      Jana

      Vymazat
  2. wunderschöne BILDER
    von tollen ORTEN

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    OdpovědětVymazat
  3. To je naprostá pecka!!!Krásné léto Ilča

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera nádherná to je!.-)Jani krásné dny Věra

    OdpovědětVymazat
  5. Jani to je tolik krásy, ty západy sluníčka mne vždy u moře tolik fascinují.
    Krásné fotky - moooc.
    Pěkný den,pa Z.

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, krásné fotky. Už jsem Ti je chválila, krása. Duny jsou parádní a západy slunce mě tak vždycky nějak uspokojují :-) Alča

    OdpovědětVymazat
  7. Jani moc krásné fotky z dovolené . Ty kopce písku a západy slunce u moře ...ach♥ pěkně si užívej !! Iva

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, nádhera, ty poslední fotky jsou neskutečné...
    Máš krásné vzpomínky!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Ta modra, ten pisek, ten zapad slunce, nadhera. M.

    OdpovědětVymazat
  10. Jani, nádherné duny a ten západ...ach!Příroda je holt mocná čarodějka a ty ji umíš nádherně zvěčnit..měj se moc krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
  11. Jani krása))) hned jsem si to taky oživila)) byli jsme hned u majáku v Lopesanu)))věřím,že na podzim se tam zase podívám))

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...